Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy

Lipodemia

Witam wszystkich serdecznie, 
Chciałabym nawiązać do tematów chorobowych. Mało znaną, prawie niedokrytą chorobą jest lipodemia. Inaczej mówiąc jest to choroba bolących nóg lub inna nazwa to obrzęk tłuszczowy. Polega na stałym powiększaniu się tkanki tłuszczowej w okolicach nóg oraz rzadziej ramion. To jest długotrwały proces. Zmiany jakie następują nie mogą być cofnięte. Początki choroby występują już w okresie dojrzewania. Nasze nogi stają się coraz większe i nieproporcjonalne do reszty ciała. Pod skórą tworzą się grubsze elementy tłuszczowe. Rozrasta się cellulit 4 stopnia. Po pewnym czasie nogi strasznie stają się obolałe i całe nogi pieką. Nogi stają się jak drzewo ale obrzęk jest do kostek.  Człowiek powoli nie ma możliwości chodzenia z powodu bólu jaki powoduje ta choroba.  Częstym znakiem ostrzegawczym są siniaki na ciele. Wystarczy kogoś dotknąć za rękę, a na ręce krwiak. Zdarza się i tak. Tkanki w ciele są kruche. Można ćwiczyć a nawet jes to zalecane i trzeba chodzić na basen. Znam instruktorki fitness z lipodemia więc napewno można z tym walczyć . Osoby, które na to chorują nie mają dobrych wieści. Nie znaleziono  leku na tę chorobę a badania nad nią dopiero trwają. Choroba ma.kilka stadiów i przy wyższych zaczyna się ból i wtedy można nosić tylko bieliznę uciskową.  Jest ona refundowana przez NFZ ale jeśli bylibyśmy zdolni do pracy to musielibyśmy zbierać tylko na taką bieliznę z wypalty. Ponoć pomaga zmniejszyć uczucie bólu i jest rewelacyjna. Inne drogie sposoby to zbieranie pieniędzy na liposukcje czyli odsysanie tłuszczu ale to też nie ma pozytywnej przyszłości. Znowu musimy zbierać pieniądze na jakiś zabieg. To kosztuje kilka tysięcy ale jedna część ciała. Czyli uzbieramy w pół roku na odsysanie tłuszczu na nodze i będziemy mieć w planach zbieranie pieniędzy na liposukcje ramion. Kiedy już dojedzie do tego, że mamy upragnioną sumkę na koncie znowu nasze nogi nie będą ciekawe bo obrzęk wróci. Może w mnieszy sposób ale jednak. Żadna dieta nie pomaga w spalniu tkanki ani sport. Jedynie woda może być lecznicza. Woda pomaga ujędrnic skórę. Niestety nie mamy oparcia w nikim, ponieważ idąc do lekarza z takimi objawami mozemy styknac się z tym że powinno się pójść do dietetyczki , mniej jeść , zadbać o zdrowy styl życia. Wielu lekarzy nie ma pojęcia o tym, że takie choroby istnieją. Niestety nie są w stanie nam pomóc. Musimy szukać dalej i jeśli ja czytałam okazało się że tylko kilku lekarzy w Polsce ma specjalizację z tej dziedziny . Prywatna kolejka to od 3 miesięcy do pół roku. Standardowa wizyta u specjalisty około 400 zł . Wtedy mamy zapewnioną opiekę medyczną i wsparcie w chorobie. 
Mimo wszystko, ciężkich chwil i choroby każdy z Nas.powinirn walczyć o siebie i  walczyć z taka choroba . Trzeba wierzyć że się uda i mamy przeżyć życie najpiękniej jak się da nie myśląc o bólu. 

Ważne jest też to, że mało kto interesuje się chorobami i ocenia ludzi po wyglądzie. Bardzo tego nie lubię. Całe życie wszyscy mnie tylko oceniali , nikt nic o mnie nie wie, a każdy potrafi oceniać. 
Teraz jest moda na bycie fit na to, że nie można mieć żadnej choroby ani nawet pryszcza. Taki świat mnie denerwuje bardzo. 

Właśnie ludzie mogą chorować na choroby o których świat nie wie. Jeszcze jest tyle do odkrycia, a stwowdzenie hej jesteś gruba mniej jedz , cwicz więcej powoduje bark wiary w siebie. 

Miałam bardzo ciężkie doscwiadczenia i rowniez są ludzie, którzy uważają że mogę mieć taką chorobę. Idę w czerwcu do lekarza i odpowie mi na to pytanie . Kiedy się rejestrowalam do lekarza w październiku i jeszcze wizyta się nie odbyla, dopiero w czerwcu będzie , to czułam tylko strach i lęk. 

Kolejny chłopiec mi wypomniał, że nie mogę z nim spędzać czasu bo jestem gruba i brzydka i pokazał tylko jakie mam ćwiczenia robić na siłowni żeby schudnąć.  To pogarszało moje sytuacje. Po tym bałam się bardziej iść do lekarza.  Bałam się spojrzeć w lustro , bo ciągle słyszę słowa i mam w głowie.  
Bałam sie, że nikt nie będzie mnie akceptował bo przypuszczalnie mogę mieć jakąs chorobę. 

Jest mi smutno z tego powodu jak ludzie, którzy nas nie znają nie chcą nas poznać tylko oceniają a kurde masz lipodemie ?? A to nie będę z Tobą rozmawiał, bo potrzebuje .... Modelki. 

Tak że od tego czasu zmieniam swoje życie i chciałam pwieidziec że każdy musi wierzyć w siebie, bo każdy jest kimś wspaniałym ;) Pewnie będę pisać tutaj duzo o pozytywnym zmienianiu siebie. Chciałabym zmotywować ludzi do czucia się wartościowym a nie gównem 💪🏼🤦

Jeśli ktoś nie akceptuje nas niechaj zaluje wspaniałych chwil i przygod. 

Jeśli macie jakieś wątpliwości co do Liposemii obserwujcie cialo, zróbcie sobie analizę składu , pomyślcie i zastanówcie się czy nie macie choroby i nie oceniajcie potencjalnie fajnych osób .  Myślę że warto rozmawiać z ludźmi i nie oceniajcie innych tylko dlatego jak wyglądają. Wygląd oni mogą zmienić a wspólnych wspaniałych chwil spędzonych razem nie da się odmienić. 

Komentarze

  1. Ja w swoim życiu wyznaję 2 najważniejsze zasady, które wpajam też moim dzieciom i wnukom. Pierwsza: żyj tak, aby nikt przez Ciebie nie płakał a druga zasada brzmi: doceniaj a nie oceniaj. Boli mnie że ludzie tak łatwo wydają o innych krzywdzące opinie, które mogą zrujnować im życie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś bardzo mądrą osobą :) Dziękuje, że jesteś

      Usuń

Prześlij komentarz

CHAT

Mapa

Flag Counter