Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy

veera - ścisk zdrowia

Witam serdecznie, 
Czy słyszeliście kiedyś o rajstopach do kompresoterapii ? 
Jesli nie to posłuchajcie.... 
Czy bielizna może wpływać pozytywnie na zdrowie? Jak to możliwe, że rajstopy mogą zapobiegać żylakom cellulitowi lub zmniejszać obrzęki. Okazuje się, że jest to możliwe. Jakis czas temu rajstopy były dość nieestetyczne, bardzo grube. Z biegiem czasu producenci stanęli na przecieka konsumentom i już powoli można spotkac eleganckie lecznicze rajstopy. Czasami walory estetyczne muszą pojsc na bok jesli chodzi  o zdrowie. 
Kiedy dostałam zalecenie noszenia takich rajstop, poszukałam w internecie i cena była dość wysoka. Widziałam ceny za kilkaset złotych jenda para. 
Poszperałam internecie internecie i znalazłam oferty do 100 zł sama jedna para  rajstop lub innych wyrobów uciskowych. 
Podzielone są na kilka klas w zależności zależności ucisku mmHg. Ja zdecydowałam się na klasę 1 czyli mój maks to 21 mmHg. 
Bardzo lekki ucisk i na początek na próbę jest dobrze, aby przyzwyczaić nogi do tego. Moje rajstopy maja ucisk w 3 miejscach. Na udach do 40%, na łydkach do 70% i na kostkach już jest 100% . 
Wyroby uciskowe są potrzebne dla osób z obrzękami limfatycznymi i lipidowymi. Ich celem jest pomoc w zapobieganiu żylakom, powstawaniu pajączków. 
Dzięki uciskowi poprawiamy krążenie krwi i staje się one szybsze co pomaga w zmniejszaniu obrzęków. 
Jesli chodzi o dobór rajstop to należy rano zmierzyć obwody nogi jak jeszcze są wypoczęte. Takie rajstopy powinno się nosić cały rok. Nawet latem. Może być to uciążliwe, ale ważniejsze są efekty. 
Moje rajstopy są z zaznacoznymi pietami oraz palcami co daje możliwość dopasowanej kompresji. 
Jak mialam założyć pierwszy raz to zajęło mi to duzo czasu i naprawdę widać różnicę jaka jest między nimi a zwyczajnymi. 
Ludzie zeby zarabiac na tym postanowili wymyślić urządzenie do zakładania rajstop i sprzedają specjalne rekawiczki do pomocy w ich zakładaniu aby wydawać jeszcze więcej pieniędzy. 
Jeslo ktoś choruje to raz lub dwa razy w roku może otrzymać dofinansowanie do takich wyrobów. 

Mysle, że w niedalekiej przyszłości będę potrzebowała dokupic rękaw, ponieważ ponieważ rękach również postają mi obrzęki. 
Na 100% mam potwierdzony obrzęki mieszany czyli limfatyczny i lipidowy. Jest to dla mnie ciezka informacja, bo nikt nie wie jak leczyc. Mozemy zapobiegać, a leczenie niestety nie jest możliwe. 
Jest dość ciężko. Lipodemia to choroba, która nie jest znana. Oczywiście już dawno temu widziano i zaobserowano zmiany wielu dam, ale nikt nie badał dogłębnie. Najprościej jest zrzucic winę na to ze ktos nie cwiczy lub prowadzi zly tryb życia. 
Lipodemie można przeiwdziec, jesli ktos w rodzinie miał, to duże są szanse na to ze nasze dzieci, dziewczynki będą ją miały i warto zaobserowac od małego jak zmienia się układ ciała. 
Pamiętam, że moje nogi w wieku 10 lat miały bardzo pbrzydka skórę i wysoki cellulit. 
Zawsze bylam większą osobą o dużej budowie i do końca życia każdy kto na mnie spojrzy uwaza, że trzeba coś zmienić... .
Ingerowanie w zmiany hormonalne powoduje aktywację lipodemii. Najgorszy czas to okres dojrzewania, po ciąży lub Kiedy sie bierze leki antykoncepcyjne. Leki antykoncepcyjne to coś przez co możemy spodowodwac sobie obrzęki. 
Niestety osoby z lipodemia nie mogą chodzic na saune, ponieważ wysoka temperatura wpływa negatywnie i aktywująco obrzęki. 
Choroba jest indywidualna i u każdej osoby w innym wieku rozpoczyna swoje podboje. 
U jednych może być, mysle ze uśpiona, a u innych od urodzenia może działać. 
Musze sie przyznać, że od kilku dni czuje mocny bol w całych nogach. . . . 
Również odkryłam to, że jak ktoś mnie dotyka to mnie boli. Myslalam, że to zależy od osoby, ale jednak przy lipodemii najmniejszy dotyk sprawia ból. 
I tak to jest.  Ja jestem na poczatku choroby i mogę zapobiegać, walczyć z nia już teraz, a nie Kiedy mamy oststnei stadium.  Pogladajcie foty na Google i zobaczcie jak to może strasznie wyglądać. 
Bardzo zle wpływa nam nie świadomość tego co się dzieje. Boje się braku akceptacji i  konsekwencji. 
W pewnym momencie przychodzi taka waga i bol ze nie można chodzic. W idealnym świecie nie ma miejsca.na porażki. . .  Wiec bardzo się boję. 









Komentarze

  1. Nie słyszałam wcześniej o takich rajstopach. Dobrze wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwight D. Eisenhower03 kwietnia, 2021 16:59

    Wesola, kitten, darlin, you might not believe this but you know back in July, August, and September of last year when i suddenly stopped leaving com-girl-ts on this site and disappeared from the chatroll, its because i was in the hospital dealing with more or less the same difficulties that you`ve been experiencing with similar symptoms, i now have to wear compression stockings as well, however i`ve thankfully improved a lot over the last 8 months and am now felling pretty good. If a ludicrously pathetic old git like me was able to get better i`m sure a gorgeous sexy 25 year-old bird in the prime of her life will be able to as well.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dwight D. Eisenhower03 kwietnia, 2021 17:06

    Wesola, do you think it might be a good idea if i start leaving some more of my hilarious com-girl-ts on here again ?, some frivolous nonsense might help to make you feel better and improve even more ! ! !.

    OdpowiedzUsuń
  4. By the way Wesola, i left an all-new, brilliant, and quite hilarious Pauline Hickey related com-girl-t on your previous post dated March 28th but the first few lines of it didn't show up for some rea-daughter, i`ll try posting it again and maybe the entire com-girl-t will appear this time.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

CHAT

Mapa

Flag Counter